Wat verwacht je nou!?

Tijdens ons teamoverleg praten we zakelijk, maar natuurlijk ook vaak persoonlijk bij. Wat heb je meegemaakt? Wat houd je bezig? Toevallig zitten enkele teamleden middenin een verhuizing, waaronder ikzelf. En natuurlijk heeft een verhaal over een levering die misgaat meer aandacht, dan iets wat gewoon goed gaat.

Alles voor een glimlach!

Ik bestel een nieuwe wasmachine en de volgende dag staat hij in huis. De droger bestelde ik ergens anders, want tja dat scheelde bijna € 250,-. Is goedkoop in dit geval duurkoop? De tijd zal het leren. Wat ik wel weet is dat de wasmachine naar zolder werd gebracht en dat ik het bij de droger zelf moest doen. Hier had ik overigens niet op gerekend.

Beide leveranciers stuurden mij een e-mail met de vraag of ik mijn ervaringen wil delen. En als ik dat op de social media doe, dan kan ik nog iets winnen ook. Ik ben niet geneigd om hieraan mee te doen, want ik kreeg hetgeen dat was besteld. De één voldeed aan mijn verwachting en de ander niet helemaal, maar daar kan ik mee leven.

Social Media

Nieuwe meubels heb ik uitgezocht bij een bezoek aan een “echte” winkel en heb toen direct een bestelling geplaatst voor meerdere meubels, waaronder maatwerkmeubels. Het eerste deel van de levering was volledig volgens verwachting, echter de maatwerkmeubels niet. Sterker nog, na vier keer voor niets thuis te hebben gewacht op uitlevering had ik het nóg niet binnen en heb ik mijn bestelling geannuleerd.

De winkel heb ik om een oplossing gevraagd en zij beloofde dat de meubels tegen een meerprijs alsnog elders gemaakt konden worden. De details zal ik je besparen, maar ik dacht een Ferrari te hebben gekocht, terwijl deze winkel mij uitlegde dat ik nooit een Ferrari had mogen verwachten. Veel extra geld en vrije tijd kwijt dus.

Met fouten maken is niets mis, maar met weglopen voor je verantwoordelijkheid wel. Het grappige is dat ik me nú wel geneigd voel om mijn ervaring te delen op social media.

Verwachtingsmanagement

Waarom wil ik geen compliment geven aan de partij die iets naar behoren doet, maar waarschuw ik anderen wel graag voor de partij die wegloopt voor verantwoordelijkheid? Conclusie is dat het uiteindelijk draait om verwachtingen. Als een levering conform afspraak wordt uitgevoerd, vind ik dat ik de leverancier mag bedanken. Maar moet dat publiekelijk? Het was conform verwachting en niet uitzonderlijk. Als iets niet wordt gedaan, of niet conform afspraak dan kan dat gebeuren. Ik ben er niet op uit om bedrijven in een kwaad daglicht te stellen omdat een fout wordt gemaakt, dus dat hoeft van mij ook niet publiekelijk. Tenminste zolang men de verantwoordelijkheid neemt en zaken oplost naar tevredenheid van de klant. Voor wie het uiteindelijk wordt gedaan, toch?

De klant centraal

Weet jij nog voor wie jij het doet? Wie is jouw klant en wanneer krijgt hij of zij een glimlach op het gezicht? Mijn persoonlijke drijfveer is dat de klanten van HRKracht tevreden zijn met de diensten die wij leveren, doordat wij heldere afspraken aan de voorkant maken en wederzijdse verwachtingen met elkaar afstemmen. En ons ultieme doel is om die verwachtingen te overtreffen.

Wat verwacht jij van ons? Laat het ons weten!

Deel dit artikel

HRKracht biedt jou

Toegang tot exclusieve vacatures
Lees verder
HRKracht heeft toegang tot vacatures en informatie die niet openbaar worden geadverteerd.
Ondersteuning en begeleiding
Lees verder
Ons team bestaat uit ervaren HR professionals en HR recruiters. Zij bieden jou ondersteuning en begeleiding gedurende het gehele sollicitatieproces, inclusief voorbereiding op sollicitatiegesprekken en onderhandeling over arbeidsvoorwaarden.
Expertise en advies
Lees verder
Onze medewerkers hebben veel kennis van HR, de arbeidsmarkt én de opdrachtgevers.
Verhoogde kans op succes
Lees verder
Wij kennen een grondig selectieproces, waarbij we zorgvuldig kijken naar jouw vaardigheden, ervaring en culturele fit. Door het doorlopen van dit proces word jij alleen gematcht met functies die écht bij jou passen.
Netwerk en connecties
Lees verder
We kennen een uitgebreid netwerk van werkgevers en professionals in het HR-werkveld. Door via ons te solliciteren kan jij profiteren van onze sterke connecties en toegang krijgen tot carrièremogelijkheden waar je zelf wellicht nog niet bij had stilgestaan.
Vorige
Volgende

Ben je toe aan de volgende stap in je carrière en klaar voor een nieuwe uitdaging? Dan ben je bij ons aan het juiste adres.

Schrijf je in voor de HRKracht nieuwsbrief!

En blijf op de hoogte van de laatste HR-ontwikkelingen, uitdagende vacatures en onze unieke events.